Alla inlägg under maj 2013

Av alfie - 9 maj 2013 03:00

Jag bloggar för lite. Det är ju helt klart. Den här insikten om att att folk förmodligen bryr sig väldigt lite om vad jag har käkat till middag, om jag har köpt byxor som sitter snyggt eller att jag sett 10 grodor när jag joggat, hämmar kreativiteten ganska mycket. 


Jag har drabbats av förkylningen från helvetet, så när jag kom hem från föreläsningen förut lade jag mig på soffan och sov. Väldigt skönt, och Tengil låg bredvid mig så jag ångrar ingenting, men nu när det är sent på riktigt är jag inte särskilt trött. Givetvis skall jag upp om bara några timmar för att jobba också. (Tengil=min katt)


Min sambo är fantastisk. Jag såg att underbara Mudhoney spelar i Birmingham. Jag gillar Mudhoney väldigt mycket, och hon har sagt att hon gärna följer med. Utöver det, så släpps biljetterna till Soundgarden på fredag. Helt sjukt att jag skall få se Soundgarden. Med lite tur, en del slöseri och febril tankeverksamhet finns det sannolikhet att jag alltså kommer kunna se Mudhoney, Pearl Jam, Alice in Chains och Soundgarden på samma år. Eftersom Mark Arm i Mudhoney var polare med Kurt Cobain får de ersätta Nirvana i "The big four of grunge".


Jag hatar verkligen termen "grunge", men det är ett annat, längre, inlägg.

Av alfie - 6 maj 2013 16:45

Då var allting planerat, bestämt och betalt. Jag fräser ner till Palestina för att skörda oliver. Efter förvånansvärt moget övervägande insåg jag att det är värt eventuella risker. Jag är trött på att tycka saker, men aldrig göra något.

   Israel-Palestinakonflikten engagerar mig, och i en tid där islamofobin och avskyn gentemot arber i allmänhet och muslimer i synnerlighet ökar för varje dag som går, ser jag det som viktigare än någonsin att visa var jag står. Det finns folk i min direkta närhet som älskar att uttala sig i ärendet, men som inte har koll på någonting, så det skall bli skönt att fördjupa mig ytterligare, och ta del av palestiniernas vardag. Eller, jag kommer upperbarligen aldrig kunna sätta mig in i deras situation fullständigt, eftersom jag är svenne som kan sätta mig på flyget och åka hem, och som har svenska UD i ryggen, men de som inte fattar är ju inga hejare på källkritik ändå.


På Palestinagruppernas blogg kan man läsa lite mer om varför de palestinska olivodlarna behöver hjälp.


Jag åker fredagen 18 oktober och åker hem 10 dagar senare. OKTOBER! Jag kommer alltså behöva traggla mig igenom en sommar med jobb, och en halv höst innan jag sätter mig på planet. Lyckligtvis är jag så pass gammal att tiden svischar förbi. Jag ligger exempelvis lite efter med skolarbete, och deadlinearna kommer mot mig i ett jädra tempo. Vilket alltså egentligen är bra, då jag snart får åka.

Presentation


Min plattform där jag kan ägna mig åt en lång orgie av självförhärligande, förlöjligande, gubbgrinighet, det-var-bättre-förr-illusioner och politiska kommentarer. Och kanske lite kultur.
Följ mig gärna på Twitter! Där heter jag @mrTyft

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards