Alla inlägg under februari 2013

Av alfie - 14 februari 2013 22:15

Äntligen kom tillfället då jag äntligen får omsätta mina åsikter i praktiken. Jag är för all del med i vänsterpartiet, och innehar därmed formellt sett möjlighet att påverka politiken vi/de skall föra, men jag har haft så jäkla mycket att göra att det inte riktigt klaffat.

I alla fall, så verkar det som att jag kommer kunna få tillfälle att åka ner till Västbanken och bråka lite med Israeliska bosättare. Palestinska bönder blir i regel alltid trakasserade och allmänt dåligt bemötta av såväl israeliska soldater som illegala bosättare. Om det kommer ett gäng knegare utifrån, vore det utrikespolitiskt osmart av Israel att bråka för mycket med de som jobbar. Som strängt övertygad pacifist är det kalaslockande att ge fingret till Ariel Sharon och kompani genom att plocka oliver. Fantastiskt smart. Utöver själva arbetet kommer jag även få delta i ett gäng guidade turer i Betlehem och Jerusalem, och höra en del föredrag om konflikten i allmänhet. Som blivande samhällskunskaps- och historielärare är det en jäkla fin extramerit. 

Nu behöver jag egentligen bara dubbelkolla med de kursansvariga inför höstterminen, så att jag inte åker iväg och förstör alldeles för mycket i min utbildning, så kan jag dra österut och äntligen göra lite nytta på riktigt. 


Jag lär väl återkomma i ärendet. Risken är stor att jag kommer köpa flygbiljetter ganska snart.

Presentation


Min plattform där jag kan ägna mig åt en lång orgie av självförhärligande, förlöjligande, gubbgrinighet, det-var-bättre-förr-illusioner och politiska kommentarer. Och kanske lite kultur.
Följ mig gärna på Twitter! Där heter jag @mrTyft

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards